MHCC en Corona maatregelen

19-8 Nieuws

Hallo allemaal,

Vanuit het bestuur van de MHCC is een commissie gevormd die bezig gaat om het hockeyen niet alleen leuk, maar ook veilig te houden.

Deze commissie bestaat uit Ronald Braakman, Albert Elsman en Annemijn Scholtmeijer.

Wij zullen jullie regelmatig op de hoogte houden van de richtlijnen en de maatregelen die genomen moeten worden binnen de vereniging. Deze maatregelen zullen gebaseerd zijn op de voorschriften en adviezen van KNHB, NOC-NSF en de RIVM.

Binnenkort zullen wij via de KNHB informatie ontvangen waar we met de wedstrijden allemaal rekening mee moeten houden. Deze zal dan zo spoedig mogelijk met jullie worden gedeeld.

Voor de trainingen volgen hieronder alvast de toe te passen maatregelen:

• Heb je (verkoudheids)klachten, griepverschijnselen of koorts -> blijf thuis en neem contact op met huisarts of GGD!
  • Was zowel voor, als ook na de trainingen goed je handen met zeep.
  • Gebruik alleen jeeigen materialen, leen dus bijv. geen bidon of stick van een ander.
  • Kleed je thuis om.
  • Trainingsmaterialen worden alleen door de trainer/ster aangeraakt.
  • Ieder boven de 18 jaar houdt 1,5 meter afstand van elkaar*. Iedereen ouder dan 12 jaar, maar jonger dan 18 jaar, hoeven onderling geen afstand te houden, maar dienen wel 1,5 meter afstand van de trainer/ster te houden! Ben je 12 jaar en jonger, dan geldt de afstandsregel niet.
  • Ouders blijven niet bij het veld staan tijdens training, kinderen dienen gebracht (max. 10 minuten voor tijd) en gehaald te worden.
  • Vinden er meerdere trainingen plaats, dan blijf je bij je eigen trainingsgroep. De dugouts worden dus ook NIET gedeeld met andere trainingsgroepen.
  • Geforceerd stemgebruik in het veld dient vermeden te worden.

* Uitzondering op de 1,5 meter afstand mag alleen gedurende de training zelf in het veld als hier geen mogelijkheid voor is. Tijdens rustmomenten, voor- en na de training, maar ook bij warming-up en inlopen dient WEL de 1,5 meter in acht genomen te worden.

De COVID-MHCC commissie zal aankomende periode actief bezig gaan met het implementeren van de richtlijnen binnen de MHCC. Heb je opmerkingen, vragen of tips, dan horen wij dat graag. Hiervoor hebben we een speciaal mail adres aangemaakt : [email protected]

We weten, heel veel regeltjes. En daar komen straks ook nog maatregelen bij mbt de wedstrijden. Maar alleen zo verslaan we samen COVID-19. We hopen op jullie medewerking!

We wensen iedereen in ieder geval heel veel hockeyplezier!!

Vriendelijke groet,

Ronald Braakman