Corona update - Registratie nog steeds verplicht

3-9 Nieuws Let op, registratie op het hockey complex nog steeds verplicht!

Laatste update vanuit KNHB:

Basisregels
Allereerst is het belangrijk dat iedereen zijn verantwoordelijkheid blijft nemen. Houd je dus aan de basisregels:
  • Houd 1,5 meter afstand en vermijd drukte.
    Een uitzondering geldt voor kinderen tot en met 12 jaar, die hoeven tot elkaar en tot volwassen geen afstand te houden. Jongeren van 13 tot 18 jaar zijn niet verplicht onderling afstand te houden, maar moeten wel op 1,5 meter van bijvoorbeeld hun volwassen begeleiding blijven.
  • Blijf thuis bij klachten en laat je direct testen.
  • Was regelmatig je handen goed.
Alleen als we ons allemaal aan de basisregels houden, kunnen we met elkaar hockeyen.

Toegang tot complexen
Voor een ieder die zich op een sportcomplex begeeft, geldt dat hij of zij zich moet registreren bij aankomst. Registratie bij MHCC gaat middels : www.mhccoevorden.com/registratie

Aangepaste line-up met stick checks
Line-ups zijn weer toegestaan. Helaas is Shake Hands nog niet mogelijk op dit moment. De KNHB vraagt teams daarom geen handen te schudden voorafgaand en na de wedstrijd maar een stick check uit te voeren. Spelers begroeten en bedanken elkaar door even met de sticks tegen elkaar aan te tikken.

Binnen en buiten de lijnen
Wie niet op het veld aan het hockeyen is, moet zich steeds aan de 1,5 meter afstand houden. Dit betekent dus ook op de bank en voor of na de wedstrijd in een kleedruimte, tijdens een bespreking of tijdens andere activiteiten.

Binnen de lijnen, tijdens de wedstrijd, geldt de afstandsbeperking niet. Zodra de wedstrijd is afgelopen, wordt een speler echter een toeschouwer. Dat wil zeggen dat een speler zich vanaf dat moment ook aan de regels moet houden die voor toeschouwers gelden.

3-9-2024 Nieuws