Je bent van harte welkom bij onze gezellige hockeyclub MHCC.
Wil je lid worden vul dan het inschrijfformulier in.
Wil je eest eens kijken of je hockey leuk vindt, dan kan dat natuurlijk ook. Je kunt altijd eerst gratis een maand meetrainen voordat je beslist of je lid wordt.

Je hoeft je niet vooraf aan te melden als je een keer wilt meetrainen.
Maar meld je wel even bij de trainer, zodat deze weet dat je wilt kijken of hockey iets voor je is. Er zijn sticks die je tijdens de proeftraining kunt gebruiken. Kijk bij de trainingstijden wanneer er wordt getraind. Wil je meer weten, dan kun je ook contact opnemen via de contactpagina.

Wil je weten wanneer er wordt getraind. Kijk dan bij de trainingstijden. Twijfel je over wanneer je het best kunt komen, neem dan contact op met ons secretariaat.

Jeugd

MHCC is zeer actief op gebied van jeugdhockey. Daar waar mogelijk worden jeugdtrainers via de KNHB opgeleid en krijgen uitblinkers kans zich te selecteren voor de regionale selectieteams. Bij de jongste jeugd spelen de jongens en meisjes gezamenlijk wedstrijden. Vanaf de C jeugd wordt dit gescheiden en spelen de de kinderen in een jongens of meisjes klasse (t/m A jeugd) op verschillende niveaus, afhankelijk van de sterkte van het team. De jeugdteams trainen 1 à 2 keer per week. De wedstrijden vinden voornamelijk op de zaterdagen plaats. De allerjongsten spelen in plaats van wedstrijden met regelmaat kleine toernooitjes met omliggende verenigingen. Iedereen is welkom om een maandje mee te trainen. Sticks worden dan in bruikleen gegeven.

Senioren
Als je 18 bent, wordt je ingedeeld in een senioren team. Soms gaan spelers al op jongere leeftijd naar deze teams, afhankelijk van hun kwaliteiten en fysieke uithoudingsvermogen. Meestal wordt gedacht dat alleen de ervaren hockeyers in deze teams spelen. Maar in de teams zitten ook spelers die op latere leeftijd zijn gaan hockeyen. Zoals te zien in in het veteranen team, een bont gezelschap van zeer ervaren tot minder ervaren spelers. Senioren trainen meestal 1x per week. De mogelijkheid voor een tweede trainingsavond is aanwezig. De wedstrijden worden gespeeld op de zondagen.

Trimhockeyers
Wie graag aan zijn conditie werkt en de hockeytechniek onder de knie wil krijgen, is er trimhockey. De trimmers spelen geen wedstrijden, maar doen wel één à twee keer per jaar mee aan een toernooi in de regio. Het trimhockeyteam van de MHCC bestaat op dit moment uit zo’n 25 leden. Wie een keer met deze groep meetraint proeft meteen de gezelligheid en ongedwongen sfeer. Ervaring speelt geen rol, alleen de inzet. Na training is er tijd voor een kop koffie en gezellig bijkletsen. De trimhockeyers trainen op de maandagavond en staan altijd open voor nieuwe leden. Ook organiseert de groep regelmatig gezellige avondjes uit.